#Mobilegeddon!

#Mobilegeddon!

21 april 2015 April 2015 0

Vandaag is het Google’s #Mobilegeddon!

Vanaf vandaag komt Google met een nieuw algoritme. Is jouw website niet mobielvriendelijk, dan word je website vanaf vandaag minder goed gevonden binnen Google. Veel organisaties hebben gelukkig al een responsive website, maar helaas is dit nog niet voor iedereen de standaard.

1 van de redenen waarom Google dit aanpast is omdat op dit moment het gebruik van mobiel evenveel is als het gebruik op desktop. We herkennen het vast allemaal: je bent op weg naar een afspraak, en je zoekt in de auto nog even snel naar de contactgegevens van het bedrijf dat je gaat bezoeken. Hoe vervelend is het wanneer je op website beland, waar je met heel veel moeite de gegevens vind je die nodig hebt, omdat de website niet mobielvriendelijk is.

Om die reden wil Google haar gebruikers de beste zoekresultaten bieden. En omdat meer dan 50% van de gebruikers via een mobiel surft, wil Google deze gebruikers voortaan doorsturen naar websites die hiervoor zijn geoptimaliseerd.

Wat er precies gaat gebeuren met de Google ranking gaan we vanaf vandaag merken. Wel is het verstandig om te testen of jouw website binnen Google als “mobielvriendelijk” wordt geïndexeerd. Deze test kan je HIER doen. Word jouw website negatief geïndexeerd, dan adviseren we je om in actie te komen zodat ook jouw organisatie klaar is voor de toekomst en gevonden blijft worden.

Je hele website responsive maken kost veel tijd en geld en houdt in dat je de komende periode nog steeds slecht vindbaar ben. Remotion zet jouw website binnen 1 dag en voor 650 euro om naar een mobiele variant. Zo heeft jouw organisatie geen last van het nieuwe algoritme, en bespaar je ook nog eens een hoop geld.

Wil je hier meer over weten? Bel ons op 079 36 33 500 of vul ons contactformulier in. Wij lichten het graag toe!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *