De Quality score, kijkt u er wel voldoende naar?

De Quality score, kijkt u er wel voldoende naar?

17 oktober 2013 Oktober 2013 0

Uw bedrijf adverteert met Google Adwords om meer bezoekers aan te trekken. De meeste mensen die verantwoordelijke zijn voor de advertenties kijkt naar de prijzen van de advertenties. Veel belangrijker is de kwaliteitsscore, oftewel de Quality score (Qs) voor Google. Wat zegt precies de kwaliteitsscore over uw advertenties en hoe kunt u deze verbeteren?

Wat is de quality score?

In het verleden was een hoge bieding automatisch een goede plek tussen de overige advertenties. Google kijkt echter steeds meer naar de kwaliteitsscore. De score is een cijfer tussen de 1 en de 10 waarbij boven de 7 goed is en onder de 5 te laag.quality score

Hoe berekent Google de quality score?

  • De CTR, het percentage personen dat doorklikt na het zien van uw advertentie, is van belang bij de berekening.
  • De geschiedenis van uw account wordt meegeteld door Google inclusief alle zoekwoorden die gebruikt zijn.
  • De kwaliteit van de landingspagina is van groot belang. De zoekwoorden waar u op ‘target’ moeten terugkomen op de pagina waar de bezoekers terecht komen na de klik.
  • De relevantie van het zoekwoord ten op zichte van de advertentie.
  • De kwaliteit van de advertentie op verschillende apparaten en de geografische ligging.

 

Wat betekent een goede quality score voor u?

  • Wanneer u een hoge quality score heeft, hoeft u minder te betalen per klik dan bij een lage score.
  • Hoe hoger de score hoe hoger Google u zal plaatsen in de zoekresultaten

De quality score is de grootste factor voor de positie van uw advertentie. Is uw Qs te laag, dan zal uw advertentie sowieso niet worden weergegeven. Ga dus bovengenoemde regels na om uw kosten laag te houden om het meeste uit uw budget te halen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *