Het gebruik van e-mail in Nederland in 2013

Het gebruik van e-mail in Nederland in 2013

30 september 2013 September 2013 0

Bij een onderzoek door Blinker naar het gebruik van e-mail in Nederland, kwamen een aantal interessante gegevens naar voren. In het totaal zijn ongeveer 1000 respondenten een 25 vragen voorgelegd.

Wanneer personen de dag beginnen zijn ze vooral geinteresseerd naar de e-mail. 48% van de ondervraagden, ouder dan 35, beginnen met het bekijken van de e-mails. Daarna bekijkt men WhatsApp om volledig up-to-date te zijn(25%). Bij de jongeren,  onder de 35 jaar, ligt dit gebruik andersom. Het is dus de vraag of e-mail steeds verder zal afnemen of dat het aan de leeftijd ligt.

Persoonlijke communicatie
Wanneer het om persooonlijke communicatie gaat wordt Whatsapp door de helft verkozen als middel, gevolgd door e-mail (37%). Reclame boodschappen worden het lieft via de e-mail ontvangen. Maar liefst 68% geeft aan reclame via dit kanaal te ontvangen gevolgd door post.

Tijdens de vakantie wordt ook de mail iedere week bekeken door de 47% van de ondervraagden.  De overige ondervraagden geeft aan de vakantie als volledige afsluiting te zien en dus niet te kijken naar de gemiddeld 14 berichten per dag.

E-mail is dus nog steeds een belangrijk kanaal voor marketeers. Niet alleen voor communicatie maar ook voor reclame is dit kanaal nog steeds effectief. Hoe dit er over 5 jaar zal uitzien met de komt van nieuwe middelen moeten we nog afwachten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *