Linkbuilding of content marketing?

Linkbuilding of content marketing?

19 augustus 2013 Augustus 2013 0

Linkbuilding is waarschijnlijk een woord dat u steeds vaker tegenkomt. Waarschijnlijk heeft u zoekwoorden waar uw als bedrijf op gevonden wilt worden in Google. Welke strategie voor u het meest effectief is om snel een hogere positie in Google te behalen, hangt af van een aantal factoren.  Is de focus op linkbuilding nog steeds zo invloedrijk als in het verleden of wordt juist content marketing de nieuwe SEO?

Voor u zich kunt identificeren met linkbuilding of content marketing, moet u zich afvragen wie het publiek is dat u wilt bereiken. Welke kanalen gebruiken deze klanten om anderen te bereiken of nieuwe informatie tot zich te winnen? Zijn dit bijvoorbeeld sociale netwerken, vooral google zoekopdrachten of informatieve websites?

Daarnaast zult u ook voor uzelf na moeten gaan hoe de informatie verspreid zal gaan worden. Deelt uw bedrijf content via de verschillende media kanalen, blogs of webinars.

Welke methode is nu voor uw bedrijf van meerwaarde? Het ligt vaak aan het bedrijf waarvoor u deze technieken toepast. Remotion kan een community opbouwen door middel van relevante online marketing blogs te plaatsen. Voor andere bedrijven is het vaak minder eenvoudig.

Een aantal redenen die u kunt nagaan om te beslissen tussen deze twee marketing technieken.

  • Wat zijn uw doelen?

Wilt u merkenbekendheid of merkbeleving  dan is content marketing de beste optie. Wilt u juist hoge rankings en hogere conversie dan is linkbuilding beter voor uw bedrijf.

  • Wilt u lange termijn of korte termijn doelen bereiken?

Ook hier geldt dat de korte termijn doelen vaak sneller te behalen zijn met linkbuilding en de lange termijn doelen beter te behalen zijn met blogs en een ‘fanbase’ opbouwen. Google zal steeds meer deze richting op gaan en dit zal dus belangrijker gaan worden.

  • De kennis van uw marketing team

Wanneer uw volledige team zich toespitst op zoekwoord posities, linkbuilding en andere optimalisatie technieken in plaats van content marketing, probeer dan niet te snel om te stappen naar de andere techniek. Geef hier wel aandacht aan in de nabije toekomst.

Doordat Google zich steeds meer gaat focussen op de bezoeker en relevante content, is content marketing hetgeen waar het in de toekomst om zal draaien. Linkbuilding is niet meer zo effectief als dat het in het verleden was. Doormiddel van interactieve blogs, shares en likes, zult u in de toekomst hogere posities behalen dan links te verkrijgen van andere websites.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *