Analytics voor uw Linkedin pagina

Analytics voor uw Linkedin pagina

1 augustus 2013 Augustus 2013 0

Vanaf woensdag kunt u de activiteit op uw Linkedin pagina meten met de nieuwe Analytics tool. Dit wordt waarschijnlijk een van vele tools die ook u gaat gebruiken in de toekomst. Met deze tool kunt u iedere week snel een update krijgen van hoe u ervoor staat in de zakelijke wereld. Maar wat is het echte verschil met de ander tools?

Wanneer u nu een bericht plaatst op Linkedin, hopen de meeste personen dat alle volgers erop zullen klikken. Uiteraard weten we dat dit niet zo is, maar hadden we nooit een inzicht in hoeverre dit wel gebeurde. Vanaf gister kunt u een bericht posten op de corporate pagina en kunt u zien wie hem heeft bekeken en wat voor soort functie deze persoon heeft. Hierdoor bent u op de hoogte of het bericht ook de juiste persoon heeft bereikt of niet.  Daarnaast kan men nu zien hoe de content is gedeeld via de verschillende profielen.

Het monitoren van trends en zien welke periode voor uw bedrijf het beste is om een update te plaatsen, behoort hiermee ook tot de standaarden. Het plaatsen van relevante content zal dus nu ook gaan afhangen van tijdstippen en verschillende dagen in de week.
Wat tevens een zeer mooie bijkomstigheid is, is de het concurrentie gedeelte. Onder het kopje ‘How you compare’, kunt u nu direct zien hoe de pagina er ten opzichte van de concurrentie voorstaat.

Wanneer u nu de onlangs geintroduceerde sponsored updates in combinatie met analytics gaat gebruiken, zult u een veel beter inzicht krijgen in de volgers en het bereik van uw berichten. Daarnaast is dit een uitstekend lead model geworden om zo in contact te komen met nieuwe klanten.

Company page analytics is hierdoor direct niet meer weg te denken voor de online marketing afdeling van uw bedrijf.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *