In de zomerperiode op social media actief blijven.

In de zomerperiode op social media actief blijven.

19 juli 2013 Juli 2013 0

In de zomermaanden is het vooral belangrijk om bezig te blijven op de verschillende kanalen. Probeer juist de interactie aan te gaan met potentiele klanten. Doordat er minder mensen actief zijn in deze periode, is het gemakkelijker om op veel vragen een antwoord te geven. Hierdoor krijgen de consumenten niet alleen een postieve ervaring, maar genereert u ook klantenbinding.

Daarnaast is het een handige tijd om nieuwe platformen te proberen. Begeeft u zich al op Twitter en Facebook maar nog niet op Linkedin? Probeer dan juist op dit kanaal sociaal actief te zijn in deze maanden. Hierdoor spreekt u een andere doelgroep aan en kunt u duidelijk het verschil zien met andere kanalen. Wanneer u echter op meerdere kanalen actief bent, dient u deze ook up-to-date te houden.

De zomermaanden zijn ook goede periodes om acties op te zetten. In de zomermaanden lopen vaak voor sommige bedrijven de conversies terug. Door een social media actie te koppelen aan een product of dienst blijft u toch de conversie stimuleren.

Blijf dus actief op de online kanalen om zo uw doelgroep te blijven informeren over nieuwe diensten of acties. Niet alleen voor het uitproberen van nieuwe kanalen maar ook om de klantenbinding te optimaliseren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *