De ROI van mobiele campagnes inzichtelijker met full value of mobile.

De ROI van mobiele campagnes inzichtelijker met full value of mobile.

7 juni 2013 Juni 2013 0

Wat is tegenwoordig de waarde van een mobiele telefoon voor een aankoop of een besluitvorming bij een online aankoop. In Analytics kon iedereen al zien hoeveel mobiele bezoekers er op de website komen en hoeveel hiervan een aankoop hebben gedaan wat kan zorgen voor betere campagnes en hogere conversie. Het was ook inzichtelijk hoeveel van de verkopen er in verhouding tot de desktop met een mobiele telefoon werden gemaakt. Het was echter tot deze week niet mogelijk om te zien hoeveel procent van de bezoekers  vooraf onderzoek doen op een mobiele telefoon.

Hoe maak je nu inzichtelijk dat iemand in de ochtend op een schoenenwebsite heeft gekeken op zijn mobiel, en in de avond op de laptop zijn aankoop doet. Daarvoor heeft Google de nieuwe full value of mobile tool geintroduceerd. Hierin kan men de relatie tussen mobiele telefoons en een aankoop te zien.

Mobile calculator

De mogelijkheid om dit te meten is door middel van de inloggegevens van degebruiker. Hier zit meteen ook het probleem. Vaak zijn mensen wel automatisch ingelogd op de desktop met hun Google account, maar niet automatisch ingelogd op mobiele telefoon of andere apparaat. Wanneer een gebruiker wel op beide devices is ingelogd, dan is het mogelijk om het verloop te zien. Hierdoor kan de adverteerder, in dit geval de schoenenverkoper, ook zien wat de waarde van een mobiele telefoon is. Dit maakt het mogelijk om de budgetten effectiever in te zetten op de verschillende marketingkanalen. Wanneer veel mensen vooronderzoek doen op een mobiele telefoon, dan heeft het zin om hierop te adverteren. Ook al maken zeer weinig mensen een aankoop met de telefoon, heeft een groot deel van de omzet hier dus wel invloed op.

Door middel van het ingeven van een aantal gegevens, is het voor de marketeer direct inzichtelijk wat de waarde van de mobiel advertenties is. Vul het aantal mobiele- en desktop bezoekers in en vul daarna de aantal verkopen in. Hieruit krijgt de marketeer direct inzicht in de waarde van een bezoeker op de verschillende apparaten.

Mobile calculator

De ROI van de mobiele advertenties is nu inzichterlijker gemaakt door Google en zal ook positief worden ontvangen. Binnen enkele weken zal deze tool door iedere conversie gerichte website tot de standaard behoren. Binnekort is ook de Nederlandse versie gereed voor alle gebruikers. Experimenteer hier alvast zelf met de full value of mobile tool.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *